Як створити успішну логістичну компанію – рецепт від «Алір Експрес»

Директор логістичної компанії «Алір Експрес» Ірина Бойко ділиться унікальним досвідом роботи на конкурентному й складному ринку вантажоперевезень.

Взагалі-то логістика спочатку була суто військовим терміном. Під час війни до функцій логістики входило своєчасне постачання військ необхідним спорядженням і припасами. Але з 1950-х років із зростанням споживання ланцюг постачання ставав усе більш складним, і це дало поштовх розвитку логістики в такому вигляді, в якому ми її розуміємо сьогодні.

Координація руху вантажів у наш час – глобалізований процес. Сьогодні бізнес-сектор використовує логістику для ефективного переміщення й зберігання товарів від точки виробництва до точки споживання. І логістичні компанії є життєво важливою складовою цього процесу.

Усе вище перелічене повинне переконати нас, що логістика – суто чоловіча справа, і жінкам – тонким та емоційним істотам – не місце в цьому жорсткому бізнесі. Проте Ірина Бойко спростувала це допущення і вже 14 років доводить, що жінки не лише можуть успішно працювати в сфері логістики, але й вдало керувати великою міжнародною компанією, й навіть більше – компанією, де працюють одні дівчата!

Як не дивно, але, можливо, саме інший підхід до управління, відмінний від авторитарного чоловічого, і є запорукою успіху «Алір Експрес».

Ірина створила сімейну атмосферу в своїй компанії, де і до кожного співробітника, і до кожного клієнта відносяться як до близької людини.

«Мабуть, головне в нашій роботі – це гармонія в колективі, – каже Ірина. – Продуктивний робочий процес можливий тільки в тій компанії, де люди почувають себе комфортно. Така атмосфера значно мотивує співробітників, наші менеджери з азартом відносяться до роботи, й найкращим підтвердженням правильності такого підходу є хороші відгуки клієнтів і перевізників – це багатого варте».

Ірина Бойко не схожа на стереотип керівника міжнародної компанії – владного та віддаленого від колективу. Співробітники «Алір Експрес» відчувають себе великою дружною сім’єю, в якій участь і людські відносини не обмежуються лише роботою.

«До кожного співробітника я ставлюся як до близької людини, – говорить Ірина. – Я в курсі його домашніх справ. Якщо у когось виникли труднощі, й потрібна допомога або підтримка – ми всі приймаємо участь.

Приміром, нещодавно у нашої співробітниці народилася донька – ми усі хвилювалися й раділи, поздоровляли її. Ми живемо життям кожного співробітника!».

З 2005 року, коли «Алір Експрес» почала працювати на ринку логістики, змінився і принцип підбору персоналу. Ірина не стала користуватися послугами HR-фахівців й сама займалася пошуком кадрів. Очевидно, такий нестандартний підхід також має свій внесок в успішну діяльність підприємства.

«Найняттям співробітників я займаюся особисто. Проводжу відбір, потім попереднє спілкування, зустрічі, – пояснює Ірина Бойко. – В перші роки роботи я віддавала перевагу співробітникам без досвіду роботи – людей «з нуля» легше навчити тонкощам логістики, моїм принципам, моєму баченню. І при правильному підході абсолютно недосвідчена людина за півроку перетворюється на хорошого менеджера.

Останнім часом я трохи змінила стратегію найму. Все ж треба звертати увагу на різницю менталітету, характеру поколінь. Зараз найбільш активна частина людей на ринку робочої сили – це покоління Z і покоління Y, а власники часто відносяться до покоління Х. Доводиться звертати увагу на особливості того чи іншого типу людей, враховувати це.

На співбесіді я ставлю багато питань – і далеко не усі вони пов’язані з роботою. Головне для мене – зрозуміти характер людини, його кращі сторони, мотивацію».

За 14 років роботи «Алір Експрес» була вдостоєна безлічі нагород, а в лютому 2019 рогу компанія була визнана кращим підприємством України в галузі «Транспорт і Логістика», сама ж Ірина отримала орден «Лідер України» за особистий внесок у суспільно-економічний розвиток країни.

Таке визнання стало лише наслідком довіри клієнтів, серед яких українські компанії, так і відомі європейські виробники, як, наприклад, «Оболонь», «Carlsberg» і «Maxima». Секрет популярності «Алір Експрес» дуже простий – команда Ірини Бойко намагається задовольнити усі потреби клієнта, і як правило, звернувшись вперше, клієнт залишиться з компанією назавжди.

«Ми намагаємося виконувати завдання так, щоб клієнт залишився задоволеним і не йшов від нас, – підтверджує Ірина. – Ми вирішуємо питання з бюрократичними процедурами та митною документацією й індивідуально підходимо до кожного перевезення. Для наших менеджерів не буває непереборних перешкод – складна ситуація лише викликає у них азарт, і вони з подвоєною енергією вирішують, здавалося б, нерозв’язну задачу».

Природно, відношення до клієнтів в такій компанії виходить далеко за рамки суто робочих.

«До клієнтів ми ставимося як до друзів – з давніми партнерами ми часто передзвонюємося з побутовими питаннями: «Як справи? Як діти? Як собака?». Я вважаю, це нормально, мають бути саме такі людські відносини, душевні, – говорить Ірина. – Принцип «Ти мені, я тобі» – це гола комерція, за якою не стоїть добре спілкування. Я люблю спілкуватися з клієнтами і перевізниками й отримую від цього задоволення. За 14 років роботи ми знайшли багато друзів серед наших клієнтів, ми завжди раді новим знайомствам!».