Логісти «Алір Експрес»: потрібні кваліфіковані кадри!

Всеукраїнська реструктуризація може стати відмінним середовищем для розвитку логістичного бізнесу. Про це повідомляють експерти, хоча гравці галузі скептично відносяться до такого твердження. На чиєму ж боці цифри?

Статистика підтверджує те, що й без неї очевидно: в період економічного струсу 2014– 2015 років велика частина логістичних компаній припинила своє існування, а багато перевізників поспішили розпродати свої автопарки. Експерти відмічають: ще до кризи українському бізнесу бракувало професійних логістичних компаній, але відновлення економіки призвело до повернення зниклих гравців на логістичний ринок України. Як же він змінився після постреволюційного синдрому? Чого бракує логістичному бізнесу України сьогодні? З точки зору статистики: про що говорять цифри?

Одна з проблем логістичної галузі полягає в дефіциті інформації. Відсутні не лише дані про сучасні профільні технології, що практикуються заходом, але також і статистичні відомості, що відображають стан внутрішнього ринку.

Згідно з даними деяких аналітичних досліджень, в 2017 році починається відчутніший підйом і перерозподіл на ринку. Зокрема, за перший квартал 2017 року приріст склав 10 % у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року. Вже на початку поточного року прослідковується чітка тенденція перерозподілу на ринку вантажоперевезень.

Залізничні оператори втрачають свої позиції. Вже на початку 2017 року об’єм залізничних вантажоперевезень скоротився на 1,5 % в порівнянні з тим же періодом 2016 року. Головною причиною стало подорожчання перевезень цим видом транспорту, й спад в цьому сегменті привів до збільшення попиту на автоперевезення.

В той же час поліпшена ситуація ще далека від показників докризового періоду. Болючим ударом для української логістики стало зниження частки експорту, зокрема фактична відсутність постачань товару в Росію. Але на тлі цієї проблеми тепер зароджується нове благо.

Тенденції нових часів

Зниження економіки призвело до розвитку Інтернет-торгівлі. У мережі представлений більший асортимент і більш приємні ціни. Крім того, деякі продавці вважають за краще перейти в онлайн-формат, щоб врятуватися від високих орендних плат. Подібна тенденція також простежується на відносно ситому заході: тамтешні споживачі не мають значних фінансових тягот, але активно здійснюють інтернет-шопінг.

Причина не стільки в економії грошей, скільки в заощадженні часу. Цілком ймовірно, що така ж мотивація керує багатьма українськими покупцями. Це ж рухає й логістику. Інтернет-торгівля вимагає доставок, і щоб їх здійснити, все більше українських підприємств звертається до логістів на аутсорсинг. І малі, і великі компанії вважають за краще співпрацювати з логістичними агентствами, ніж мати власний штат аналогічних фахівців. Окремі користувачі такого сервісу також відмічають, що логісти з аутсорсингу працюють набагато якісніше, оскільки від рівня їх обслуговування залежить рівень прибутку. У штатних логістів такої мотивації немає.

Основними клієнтами логістичних послуг тепер стали ритейлери. Очікується, що в найближчі 5 років серед користувачів послуги з’явиться більше виробників. Такі замовники відіграють важливу роль у розвитку логістичної сфери. З ряду політичних і економічних причин в роки незалежності України наша держава залишалася імпортозалежною.

Тепер привозна продукція й товари із сировини стали дорогими для більшої частини населення – це сприяє розвитку внутрішнього виробництва. На разі вітчизняні виробники лише почали розвивати свою діяльність, тим часом запит на продукцію українського виробництва споживачів зростає. На цьому фоні слід чекати форсування подій: зростання промисловості спровокує зростання об’єму робіт логістичних компаній.

Над чим ще попрацювати?

Можливо, говорити про занепад української логістики зарано, поки немає її повнокольорового розвитку. Досі основний попит мають тільки 2 сектори цього бізнесу. 48 % від усього об’єму замовлень припадає на вантажоперевезення і складську логістику, ще 24 % припадає на контрактну логістику.

Очевидно, поки економіка країни дає бізнесу своєрідний тайм-аут, підприємцям слід переглянути й допрацювати свій підхід до справ. Ця думка підтверджує світовий рейтинг якості логістичних послуг. У ньому 161 позиція, й Україна посідає 60 місце. Лідером чарта залишається Німеччина – німецька педантичність вже точно не викликає приводів для появи анекдотів.

На думку зарубіжних експертів, сильними сторонами української логістики є своєчасність виконання роботи. Очевидно, що такий коментар не слід сприймати як комплемент, оскільки багато клієнтів скаржаться на волаючу непунктуальність ряду логістичних фірм. Ця сильна сторона лише відносна.

Слабкими місцями вітчизняного логістичного бізнесу залишаються неякісні дороги, застарілий автопарк і устаткування для вантажоперевезень. Унаслідок неякісного устаткування нерідко виробнича сировина й готові товари потрапляють до пункту призначення в непридатному стані.

Великою проблемою бізнесу залишаються напади під час перевезення. Щоб обікрасти вантажівку, зловмисникам навіть не доводиться її зупиняти. Щоб захиститися від цих й інших ризиків, клієнти вимагають наявність страховки у логістичних агентств. Міра виправдана, але звідси випливає ще один дефіцитний ресурс, необхідний для розвитку логістичних компаній, – наявність якісної варти порядку.

В той же час представники логістичних компаній відмічають, що цій галузі гостро бракує інформаційного забезпечення, автоматизації сервісу та професійних кадрів. У пошуках останнього знаходиться компанія «Алір Експрес». Кого ж шукає ця компанія і що пропонує натомість?

«Алір Експрес»: тут немає обмежених можливостей!

Коли економіку країни лихоманить, першим страждає логістичний бізнес. Але не дивлячись на 2 грандіозних кризи й регулярні політичні струси, «Алір Експрес» залишається на ходу.

«Нам допомагає оптимізм», – вважає директор і власник компанії Ірина Бойко.

«Алір Експрес» визнана кращим підприємством 2016 року й кращим логістичним оператором, що забезпечив якісне пересування у рамках футбольного чемпіонату «Євро – 2012». Це лише деякі нагороди компанії, яка не інвестує в рекламу. Більше того, у цього агентства немає навіть розкрученого офіційного сайту. Упродовж 12 років діяльності компанія утримує старих клієнтів й здобуває нових. У залученні клієнтури допомагають постійні замовники. Очевидно, рекомендації – кращий прояв успіху.

«Одного разу я запитала у свого клієнта, чому він вважає за краще працювати з нами», – розповідає Ірина Бойко, – «Він відповів, що в нас йому подобаються конкретика й чіткість у роботі».

«Чесність і порядність – головне правило в «Алір Експрес», – розповідають менеджери компанії.

Минулого року директор «Алір Експрес» заснував ще одне логістичне агентство, але не в Україні, а в Прибалтиці. Компанія отримала назву: «Irinos Transportas». Обидва підприємства обслуговують великих клієнтів як в Україні, так і в Прибалтиці.

«Щоб розширити компанію, нам потрібні нові співробітники», – коментує Ірина Бойко.

В якості претендентів компанія також розглядає студентів останніх курсів. Ірина Бойко відмічає, що компанія зацікавлена в енергійних і оптимістичних співробітниках. Але чи так солодка робота в цій компанії, як може здаватися з боку?

Олена працює в «Алір Експрес» вже 9 років. У компанію прийшла відразу після закінчення ВНЗ.

«Моя освіта відповідає цій роботі, але по факту виявилось, що я нічого не знаю, адже нас вчили по радянським книжкам, і це дуже далеко від того, що відбувається зараз», – згадує Олена.

Свою кар’єру вона почала в якості помічника керівника. Зараз Олена є менеджером по ЗЕД. До її обов’язків входить побудова логістики перевезень по Європі й країнам Балтії.

Аналогічний шлях пройшла її колега Наталія, нині менеджер по ЗЕД, а раніше – секретар керівника.

«Для мене, як для найнятого працівника, це в першу чергу прекрасний колектив, позитивні робочі стосунки та умови праці, людяний директор, з яким можна домовитися. Тут немає обмежень по заробітній платі. Немає такого, що вище поставленої планки не заробиш. У цьому переваги роботи на додатковий відсоток», – розповідає Наталія.

Окрім штатних співробітників, «Алір Експрес» займається пошуками перевізників для постійної роботи. Керівник компанії повідомляє, що також є постійна робота для водіїв невеликих бусів.

Власне, у будь-яких реаліях будь-яка історія може стати успішною, якщо робити її такою. Вірте у власний успіх і дійте для успіху, адже програвати й розорятися менш приємно. Будь-яка ситуація має гарний вихід, якщо його пошукати!